Pobierz Zdalną Pomoc

O Produkcie

 

pajaczek1

Funkcjonalność
Program Comarch OPTIMA to nowoczesny program wspomagający zarządzanie firmą. Posiada budowę modułową, dzięki czemu klient sam decyduje o wyborze niezbędnych dla niego funkcjonalności. Daje to również możliwość rozbudowy programu wraz z rozwojem przedsiębiorstwa. W celu łatwiejszego i bardziej przejrzystego zapoznania się z programem, moduły Comarch OPTIMA pogrupowane zostały ze względu na zakres wykorzystywania na: Księgowość, Handel i usługi oraz Zarządzanie. Każda z nich składa się z modułów gwarantujących unikalne funkcje, dzięki którym usprawnisz swoją pracę.

pajaczek2

 

Interfejs
Comarch OPTIMA to program idealnie dopasowany do Twoich potrzeb. Program charakteryzuje się przyjaznym i intuicyjnym interfejsem, który można obsługiwać zarówno za pomocą myszki, jak i samej klawiatury. Interfejs wyposażony jest w pomocny pasek skrótów oraz okno przedstawiające zbiorczo najważniejsze informacje na temat firmy. Comarch OPTIMA gwarantuje znakomitą wizualizację danych i możliwość samodzielnego kreowania wyglądu programu.
W celu ułatwienia codziennej pracy i zapewnienia jej komfortu, w interfejsie programu Comarch OPTIMA znajdują się następujące elementy:

Okno Informacji Bieżących to narzędzie, od którego warto rozpocząć każdy dzień pracy. Okno jest w pełni konfigurowalne, dzięki czemu można samodzielnie je zbudować i dostosować do swoich potrzeb. Funkcjonuje także, jako pasek skrótów (np. klikając na czekające na realizację rezerwacje, możemy od razu przenieść się do ich listy w systemie).
Informacje Bieżące prezentowane są zbiorczo w jednym oknie i dotyczą m. in.:

  • przeterminowanych oraz płatnych dziś należności i zobowiązań,
  • dzisiejszych faktur sprzedaży i zakupu,
  • przeterminowanych zamówień towarów u dostawców i rezerwacji odbiorców,
  • oczekujących na realizację deklaracji VAT, PIT itp.,
  • wygasających umów o pracę i nierozliczonych umów,
  • pracowników, których trzeba wysłać na badania,
  • zadań zaległych i zaplanowanych na dziś i najbliższe dni.

Pasek skrótów pozwala szybko przejść do najczęściej używanych elementów (list dokumentów i okien), co znacznie przyspiesza pracę z systemem i ułatwia nawigację. Każdy Użytkownik może zbudować własny pasek skrótów, decydując o jego zawartości i wyglądzie. Poniżej prezentujemy film, na którym przedstawiono możliwości interfejsu i paska skrótów.

Zakładka Online to wygodny kanał komunikacji producenta oprogramowania z Użytkownikiem. Będąc połączonym z Internetem, można zapoznać się z komunikatami producenta, szybko znaleźć przydatne strony www, sprawdzić czy system jest na gwarancji i odnaleźć dane teleadresowe Partnera Comarch (opiekuna).

Dodatkowe możliwości Interfejsu to:
Obsługa z klawiatury pozwala sprawnie poruszać się po systemie, wywoływać różne funkcje i szybko wprowadzać dane. Dobrym przykładem jest wprowadzanie zapisów do rejestru VAT, które w połączeniu
z operacjami seryjnymi odbywa się bardzo sprawnie.
Operacje seryjne znacznie przyspieszają pracę z systemem. Interfejs pozwala m.in. na seryjne kopiowanie, zatwierdzanie i usuwanie wybranych dokumentów.
Ukrywanie kolumn na wybranych listach pozwala na łatwe dostosowanie zakresu prezentowanych danych do własnych potrzeb.
Blokady dostępu można ustawić zarówno do poszczególnych funkcji systemu, jak i do poszczególnych baz danych. Poszczególnym Użytkownikom, w zależności od ich kompetencji, można zabronić wykonywania określonych operacji, całkowicie zabronić dostępu do wybranych baz danych lub ukryć niektóre dane, jak np. wynagrodzenia.